Kolja i ugn, lätt som en plätt!

Mat som lagar sig själv och är näringsriktig är helt min melodi! Jag brukar göra fiskrätten nedan till middag efter ett skönt träningspass! Jag har inga exakta mått, det brukar bli bra att laga lite på "känn"!
  • Koljafilé eller annan vitfisk (ca 250-300g/person)
  • Några centimeter skivad purjolök, gärna den gröna delen
  • Några skivor citron
  • Några delade körsbärstomater
  • Färsk mozarella
  • Olivolja
  • Salt & svartpeppar
Gör så här: "Byxa" ev. fiskfilén (dvs skär bort delen med ben i), Skiva purjo, mozarella, citron och tomater och lägg på fiskfilén, salta och peppra efter behag. Rulla därefter ihop med skarven nedåt. Lägg i ett foliepaket, ringla över olivolja efter behag (jag brukar ta ca 1-2 msk) och tjoff in i ugnen på ca 200 grader tills fisken nått en innertemp på ca 52 grader (ca 15 min). Servera med ångkokta grönsaker tex  broccoli, sparris och blomkål. Vill du ladda med mer kolhydrater, lägg till quinoa, råris, potatis eller dyl. Kan serveras med en klick matyoghurt, creme fraiche eller kesella om det känns för torrt!
Nyttig och god

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0