Barfotaskor

Läste en artikel om att sk barfotaskor är på frammarsch inom träningsvärlden. Jag har inte provat dessa men tror mycket på idén. Det säger sig ju självt att man förbättrar det man belastar precis som med all träning. Att stödja och räta upp foten med avancerade löpskor kan ju i och för sig vara bra för att undvika skador i knä, rygg etc, men i det långa loppet gör man nog sig själv en björntjänst. Jag tror att ett par barfotaskor blir mitt nästa inköp :). Jag har dock inte bestämt mig för om designen är löjligt ful eller bara cool och annorlunda. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag köpte mina första FiveFingers idag (7 juli 2011), modell Komodosport. De är vansinnigt sköna att gå i hemma! Vet att man måste bygga upp fötter/vader/kroppen sakta, så jag var ut en liten runda, ca 2 km blandat gång och jogg. Det gick kanonbra! Kände mig fjäderlätt när jag sprang, dock får jag tänka en hel del på löpsteget, jag håller på och lär om mig från att sätta i hälen alldeles för hårt till att springa på framfoten (det var också orsaken till att jag blev intresserad av FiveFingers - jag fick liksom inte till löpningen på framfot i mina vanliga joggingskor)

2011-07-07 @ 23:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0